Fokus 10.klasse

Hvad er der fokus på i 10.klasse Tørring?

Afklaring
Hvis du siger ja-tak til 10.klasse Tørring får du et anderledes skoleår, hvor du får rig mulighed for at blive afklaret i uddannelse og job. De obligatoriske prøvefag dansk, engelsk og matematik kan du supplere med tilbudsfag som fysik/kemi, tysk og karrierelæring, samt ekstra praktik og brobygning på ungdomsuddannelserne. Dit skoletilbud tilpasses i højere grad dine behov og ønsker.

Blive uddannelsesparat
Uddannelsesparathedsvurderinger er du vant til fra folkeskolen. I 10. klasse Tørring arbejder lærerne målrettet på at du kan blive uddannelsesparat. Er være uddannelsesparat er blandt andet når du ser dig selv som studerende frem for elev.

Fra elev til studerende

Faglig fordybelse
10. klasse Tørring er en mindre skole og dermed er der rigtig gode muligheder for at have undervisning på mindre hold. Dermed bliver muligheden for hjælp og vejledning af lærere og klassekammearter også større.